Garage  Ohje   Haku   Käyttäjälista   Käyttäjäryhmät   Rekisteröidy   Käyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisään 

Cortina mk1 kaasuttimesta (ja vähän sähköistäkin)

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    FinnishClassicFords Foorumin päävalikko -> Yleinen
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
esco68



Liittynyt: 17 Lok 2009
Viestejä: 42

LähetäLähetetty: Ma Tam 14, 2019 2:20 pm    Viestin aihe: Cortina mk1 kaasuttimesta (ja vähän sähköistäkin) Vastaa lainaamalla viestiä

Onko mk1 ja mk2 cortinoissa (1500cc kone) tismalleen sama tuo Zenithin 33 VN2 kaasutin?

Oon ostamassa mk2 zenithiä ja näyttäis samalta, mutta mistäpä sen varmaksi tietää. Tietäjät kertokaa käykö mk2 zenith mk1:een ! Exclamation


Viimeinen muokkaaja, esco68 pvm Ti Tam 15, 2019 3:01 pm, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Osku



Liittynyt: 18 Jou 2017
Viestejä: 25

LähetäLähetetty: Ti Tam 15, 2019 9:24 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aloitan sanomalla että en tunne noita nimenomaisia kahta mootoria. Mutta kysyn kuitenkin jos kaasutin näyttää samalta ja on samankokoisesta mootoriata niin se varmaan käy ihan hyvin. Jos vertailee niitä niin erot varmaan löytyisovät suutin kautta kurkku puolelta. En näe muuta syytä vaihtaa kurkkuja tai suuttimia kuin jos toisen koneen polttoaineen tai hapen tarve olisi erillainen ja tämä johtuisi todennäköisesti kannesta ja nokka-akselista.
Toinen asia mitä sitten myöhäsempiin koneisiin tuli (80-luku) oli kaiken mailman päästö roskaa ja letkua. Eli jos samat nokka ja kansi saman mallin koneessa niin käy loistavasti mutta vaikka olisi pikkusen eri viri asteella niin toimii varmaan silti ihan OK. Tässä kaikessa oletan että ulko mtat samat niin että sopii fyysisesti (näin ainakn ymmärsin).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
esco68



Liittynyt: 17 Lok 2009
Viestejä: 42

LähetäLähetetty: Ti Tam 15, 2019 3:08 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, otin riskin ja hommasin sen zenithin sitten. Oli NOS-osa kuitenkin ja oletettavasti pitäisi käydä tuohon.

Mites muuten, kun mietinnässä että päivittäisi saman auton moottorin sähköpuoltakin samalla, kun ajatuksena on saada tuo moottori hyvin toimivaksi ja suht' luotettavaksi. Tällä hetkellä kun tuo moottori ei ole ollut mikään hyvä "kävijä", johtuen monesta tekijästä.

Puolaa, johtoja ja sun muuta olen hommannut aiemmin jo, mutta virranjakaja on alkuperäinen (taisi olla motorcraft- merkkinen).
Olen hieman tutkinut asiaa ja miettinyt jahka tuon nykyisen jakajan vaihtaisi uuteen, mutta käykö tuohon tilalle jokin toinen, kun en mielestäni ole nähnyt uusia motorcraftin virranjakajia myytävän missään?

Antakaas hyviä vinkkejä mitä kannattaisi vaihtaa jne. Very Happy Exclamation
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Osku



Liittynyt: 18 Jou 2017
Viestejä: 25

LähetäLähetetty: Ke Tam 16, 2019 7:26 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oletko kysynyt viri osa firmoilta kuten autoracing tai rally race? Vaikka niiltä ei ostais ne yleensä pystyy heti tarjoo jotain ja sillon on yksi nykyinen valmistaja tiedossa.
Uskoisin että löytyy Lucas Microdynamic tai jos tota konetta on ollu saksassa kasatuissa malleissa joskus niin peräti Bosch.
Mikä vika jakajassa on? Laakerit? Jouset? yläpöydän kiinnitys?
Surimman osan vioista voi korjata ja virranjakajan voi iskeä penkkiin ja katsoa että ennakon säätö toimii.
Oletko muuten virittämässä vai entisöimässä?
Jos luotettavuus on hakusessa niin electroninen sytkä kärkien tilalle yleensä riittää jos jakaja muuten on perus terve. niitä löytyy hyviä pieniä paketteja joita ei näe edes johdotuksesta. koska kärkien paikalle ruuvataan vain pieni sensori ja pyöriän alle pieni katkoja joka on joko mangneetinen tai optinen. Toimii hyvin olen käyttänyt aikoinaan Kentikoneissa vanha ja välikoppa eskoissa sekä kuplissa. Tosin nykyisin museopeleihin laitan kärjet ihan nostalgia mielessä ja puritaanisuuttani. Mutta kun viritän menee heti kärjetön setti sisään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
isoatlas



Liittynyt: 04 Hel 2007
Viestejä: 453
Paikkakunta: Suonenjoki

LähetäLähetetty: Ke Tam 16, 2019 12:26 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Escort mk3 / Fiesta Valencia moottorin järjetön bosch jakaja käy suoraan kenttiin, helppo kytkeä...eikä ole mitään erillistä boksiakaan....omassa -69 escortissa on sellainen ja aion laittaa entisöitävään välikoppaanikin samanlaisen.
_________________
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport 4d Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Angtina



Liittynyt: 02 Jou 2018
Viestejä: 19
Paikkakunta: oulu

LähetäLähetetty: Ke Tam 16, 2019 7:18 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asensin 1200 Angliaan oheisen kärjettömän sytytyksen, ja voin suositella muillekkin Very Happy Very Happy Käynnistyvyys parani kertaheitolla, samoin sytytyshetki pysyy vakaana hieman väljästä jakajasta huolimatta. On helppo kytkeä,
puolan vaihdon samalla Bilteman "suurtehopuolaan ", kun sopivasti oli hyllyyn jäänyt jostain Volvo-projektista.
Tämä malli on "myöhempään " jakajamalliin jossa on suurempi jakajankansi kuin alkupään Anglioissa /Cortinoissa.
https://www.ebay.com/itm/FORD-ANGLIA-105E-123E-66-68-allumage-electronique-pour-Motorcraft-K21-ac9c-/392003919581?hash=item5b45411edd
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
esco68



Liittynyt: 17 Lok 2009
Viestejä: 42

LähetäLähetetty: Ke Tam 16, 2019 7:56 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Enpä ole vielä kysynyt, varmaan täytyypi soitella siihen suuntaan.
Auto on vakio koneella ja pysyykin sellaisena. Museokäyttöön ei myöskään tuota aiota laittaa, vaan lähinnä käyttökunnostaa tuo kone varmatoimiseksi. Auton koppa on käyty läpi jo aiemmin 2000-luvun puolivälin tietämillä..

Uudet osat kun hommaisi niin varmuudella toimisi, mutta lähiaikoina siirrän tuota autoa tuolla hallissa ja aion ottaa virranjakajan pöydälle ja tutkia sitten tarkemmin sen kuntoa.

Joskus aiemmin kyllä mietinkin kärjetöntä sytytystä, mutta jäi vielä hommaamatta. Täytyy nyt ensin katsoa tuon kunto yleisesti.

Saako jostain tohon samaiseen autoon etuiskareita kohtuu hinnalla tai käykö jonkun muun merkin iskarit? Brittiosalla taisi olla iskari kappaleeltaan 150€ luokkaa.. Turhan kallis mielestäni..


Osku kirjoitti:
Oletko kysynyt viri osa firmoilta kuten autoracing tai rally race? Vaikka niiltä ei ostais ne yleensä pystyy heti tarjoo jotain ja sillon on yksi nykyinen valmistaja tiedossa.
Uskoisin että löytyy Lucas Microdynamic tai jos tota konetta on ollu saksassa kasatuissa malleissa joskus niin peräti Bosch.
Mikä vika jakajassa on? Laakerit? Jouset? yläpöydän kiinnitys?
Surimman osan vioista voi korjata ja virranjakajan voi iskeä penkkiin ja katsoa että ennakon säätö toimii.
Oletko muuten virittämässä vai entisöimässä?
Jos luotettavuus on hakusessa niin electroninen sytkä kärkien tilalle yleensä riittää jos jakaja muuten on perus terve. niitä löytyy hyviä pieniä paketteja joita ei näe edes johdotuksesta. koska kärkien paikalle ruuvataan vain pieni sensori ja pyöriän alle pieni katkoja joka on joko mangneetinen tai optinen. Toimii hyvin olen käyttänyt aikoinaan Kentikoneissa vanha ja välikoppa eskoissa sekä kuplissa. Tosin nykyisin museopeleihin laitan kärjet ihan nostalgia mielessä ja puritaanisuuttani. Mutta kun viritän menee heti kärjetön setti sisään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Osku



Liittynyt: 18 Jou 2017
Viestejä: 25

LähetäLähetetty: To Tam 17, 2019 8:35 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Iskareitq saa varmaan lähes kaikilta merkeiltä. Kyse on lähinnä haluatko alkuperäisen oloisen ja näköisen vai tiukan ja jämäkän. Brittiosalta ostin Triumphin iskarit koska museoauto mutta viri autoihin Menee yleensä keltaiset Bilsteinit ja käyttikseen (Syncro Tölkki) mustat bilteinit koska halvemmat ja mukavammat koska löysemmät.
Eli jos haet alkuperäistä kokemusta niin Brittiosa jees mutta jos haluat parantaa kestävyyttä ja tehokkuutta niin Voit varmaan ostaa ihan oman maun mukaan KYB Monroe Billstein jne toimittaa varmaan kaikki sulle pumput joka nurkkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
esco68



Liittynyt: 17 Lok 2009
Viestejä: 42

LähetäLähetetty: To Tam 17, 2019 9:16 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alkuperäishenkinen hakusessa, mutta olen kyllä miettinyt jos madaltaisi alustaa esimerkiksi tuumaa lyhemmillä etujousilla ja taka-akselin madalluspaloilla. Toisaalta, mennäänkö paljon metsään jos iskarit on mallia alkuperäiset (löysähköt) ja jouset tuumaa lyhemmät. Pitäisikö tällöin esimerkiksi olla jäykemmät jouset? hmmh..? Exclamation

Autosta tarkoitus tehdä "leppoisa kesäauto", jonka ulkonäköä hieman muokataan oman maun mukaan. Eli alustan ei tarvi olla kivikova, muttei myös semmoinen että iskarit pohjaisi töyssyyn ajaessa.


Osku kirjoitti:
Iskareitq saa varmaan lähes kaikilta merkeiltä. Kyse on lähinnä haluatko alkuperäisen oloisen ja näköisen vai tiukan ja jämäkän. Brittiosalta ostin Triumphin iskarit koska museoauto mutta viri autoihin Menee yleensä keltaiset Bilsteinit ja käyttikseen (Syncro Tölkki) mustat bilteinit koska halvemmat ja mukavammat koska löysemmät.
Eli jos haet alkuperäistä kokemusta niin Brittiosa jees mutta jos haluat parantaa kestävyyttä ja tehokkuutta niin Voit varmaan ostaa ihan oman maun mukaan KYB Monroe Billstein jne toimittaa varmaan kaikki sulle pumput joka nurkkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Osku



Liittynyt: 18 Jou 2017
Viestejä: 25

LähetäLähetetty: To Tam 17, 2019 9:34 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun lyhennät etujousia keulasta tulee jäykempi joten hieman tiukempi iskari pitäis olla edessä. Sitä pitempi jousi sen löysempi jos lanka samaa.
Takana varmaan pärjää hyvin vakioilla koska jouset ei jäykisty.
Toinen vaihtoehto on joku löysä hvälaatuinen kaasuiskari sarja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
esco68



Liittynyt: 17 Lok 2009
Viestejä: 42

LähetäLähetetty: To Tam 17, 2019 10:14 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Okei.

Takana onkin vakiolehdet , mutta uusitut "vakio" iskarit.

Osku kirjoitti:
Kun lyhennät etujousia keulasta tulee jäykempi joten hieman tiukempi iskari pitäis olla edessä. Sitä pitempi jousi sen löysempi jos lanka samaa.
Takana varmaan pärjää hyvin vakioilla koska jouset ei jäykisty.
Toinen vaihtoehto on joku löysä hvälaatuinen kaasuiskari sarja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
esco68



Liittynyt: 17 Lok 2009
Viestejä: 42

LähetäLähetetty: To Tam 31, 2019 4:55 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tyhmä kysymys, mutta missä Cortinasta löytyyy sulakkeet? Ei ainakaan konetilassa ole sulakerasiaa? Vai onko noissa ollenkaan sulakkeita... Question
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    FinnishClassicFords Foorumin päävalikko -> Yleinen Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com
Theme xand created by spleen.