Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Viliz
Liittynyt: 12 Maa 2012 Viestejä: 7
|
Lähetetty: Su Maa 18, 2012 2:53 pm Viestin aihe: |
|
|
Ostin 1.6l taunuksen johon on vaihdettu 2.0l moottori ilman muutoskatsastusta. Ja tarkoitus olisi ottaa tästä taunuksesta omaan projektiin moottori. Joten kelpaako katsastusmiehelle todisteeksi taunuksen rekisteriote ja selitys että taunukseen josta moottorin otin on vaihdettu vaihtomoottori joskus ? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ohc Moderaattori

Liittynyt: 20 Maa 2006 Viestejä: 320 Paikkakunta: Lapua
|
Lähetetty: Pe Maa 23, 2012 11:29 pm Viestin aihe: |
|
|
Viliz kirjoitti: | Ostin 1.6l taunuksen johon on vaihdettu 2.0l moottori ilman muutoskatsastusta. Ja tarkoitus olisi ottaa tästä taunuksesta omaan projektiin moottori. Joten kelpaako katsastusmiehelle todisteeksi taunuksen rekisteriote ja selitys että taunukseen josta moottorin otin on vaihdettu vaihtomoottori joskus ? |
Ei sitä katsastusmiestä kiinnosta mistä se "projekti autosi" kone on peräisin. Projekti autosi vaan vastaamaan kaikilta osin 2.0 mallia ja siinä se. _________________ Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Sultzi V.I.P
Liittynyt: 23 Maa 2006 Viestejä: 791 Paikkakunta: Kalvola
|
Lähetetty: La Maa 24, 2012 12:15 pm Viestin aihe: |
|
|
Kyllähän niitä kiinnostaa muutettujen osien alkuperä, eli juuri moottori jne. Itse usein merkannut vain että koottu omista osista tai ostettu yksityiseltä osina. Tai jotain vastaavaa. _________________ Sodat sodittu
www.esapeltonen.fi |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
ohc Moderaattori

Liittynyt: 20 Maa 2006 Viestejä: 320 Paikkakunta: Lapua
|
Lähetetty: La Maa 24, 2012 4:15 pm Viestin aihe: |
|
|
Sultzi kirjoitti: | Kyllähän niitä kiinnostaa muutettujen osien alkuperä, eli juuri moottori jne. Itse usein merkannut vain että koottu omista osista tai ostettu yksityiseltä osina. Tai jotain vastaavaa. |
Taitaa olla taas näitä konttori kohtaisia juttuja. Ei tääläpäin ole ainakaan minulta koskaan kyselty mistä vaihdettu osa on ja aika monta muutoskatsastusta tullut kuitenkin tehtyä. _________________ Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Dogi
Liittynyt: 25 Maa 2014 Viestejä: 2
|
Lähetetty: Ma Hei 14, 2014 11:31 am Viestin aihe: |
|
|
Itsellä olis jossain välissä tarkoitus ruuvata alkujaan litraseen ankkaan 1,3 crossflow tekniikka. Jos tällaiseen olis papereita niin olis tervetullutta. Muutenkin tietämystä tietysti levyjarruista eteen jne. tullaan tarvitsemaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
esco68
Liittynyt: 17 Lok 2009 Viestejä: 42
|
Lähetetty: To Hel 02, 2017 7:00 pm Viestin aihe: |
|
|
Noniin, käytetääs tätä topiccia, kun uutta en viitsi tehdä...
Eli taaspa kysymyksiä mk1 Escortiin liittyen ja muutoskatsastukseen.
Kysymys siis kuuluu, että mikä on mk1 Escortin mallisarjan moottoreista painavin ja paljonko sen paino on? Netistä hieman koitin etsiä, mutten löydänyt mitään järkevää. +20% taitaa saada olla koneen paino verrattuna mallisarjasta painavimpaan koneeseen nähden.
Olettekos punninneet moottoreita koskaan?  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
TAp
Liittynyt: 22 Tou 2006 Viestejä: 60 Paikkakunta: Helsinki
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
esco68
Liittynyt: 17 Lok 2009 Viestejä: 42
|
Lähetetty: To Hel 02, 2017 9:58 pm Viestin aihe: |
|
|
Ai perhana, katos vaan!  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Renton
Liittynyt: 19 Hel 2017 Viestejä: 7
|
Lähetetty: Ke Hel 22, 2017 8:22 am Viestin aihe: |
|
|
Sultzi kirjoitti: | Kyllähän niitä kiinnostaa muutettujen osien alkuperä, eli juuri moottori jne. Itse usein merkannut vain että koottu omista osista tai ostettu yksityiseltä osina. Tai jotain vastaavaa. |
Eikö tää ns. omavalmistemoottorina ilmoittaminen ole nykyisin aika yleistä. Esim. jos on tarvis penkittää vakiota hitusen alemmat tehot moottorista että päästään tehorajoihin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Osku
Liittynyt: 18 Jou 2017 Viestejä: 21
|
Lähetetty: La Syy 15, 2018 9:01 pm Viestin aihe: |
|
|
Terve lämmitelen tässä ajatusta siitä Että kun nykyisistä kahdesta projectista jompi kumpi vapauttaa paikkansa kaivelisin Vanhakoppani naftaliinista ja rupeisin rakentamaan sitä. Koska tiedän että lupa rumba on oma shownsa ajattelin tässä muiden projectien sivussa ruveta selvittämään tuota projectia. Esco on alkujaan 1.3 ja vaatii siis kaiken uusiks tekniikan puolelta ja siitä päästäänkin kysymykseen koneen vaihdon papereista. Yleensähän mallisarjan isoin+20% on läpihuuto juttu jos muu tekniika vastaa vähintään mallisarjan isointa. Eli BDA(Vai pitäiskö sanoa BDB) lienee referensi eikö niin, paljonko siinä oli max pollet tehtaalta? Näkyis lukevan lähteestä riipuen 120 tai 200 mikä on virallinen?
Itse vähän jahkailin ton Zetecin Duratecin ja Ecoboostin välillä onko kokemuksia ja jos niin millaisia. Tavoitteena on tehdä suht vikkelä siviili peli nelilinkeilä ja säädetävillä tukivarsilla mutta ja päivitetyillä jarruilla ja esim sierran laatikolla. Onko lupa viidakossa kuoppia jota tarttis välttää? Mikä noista koneista on halvin nostaa jonnekn 300hp toisellepuolelle? olettaisin että se on ecoboost koska se on jo siellä joissain versioissa mutta miten iso hinta ero mootoreissa sitten lähdössä on pitää myös huomioida. Mikä muuten on pieni tehosin nelimuknen ecoboost jota on helppo kiusata ylemmäs, tai siis mikä on paras aihio joka mahtuu tohon BDA +20% specsii. Ehdotomasti haen nelimukista koska aikoinaan kun ruuvailin enemmän escorteja enimmäkseen OHC ja Kent koneisia niin toi yllä kuvattu alusta nelimukisen painojakaumalla oli tosi kiva ajaa ja haluaisin kokeasen taas mäiden vuosien jälkeen. Tosin varsinkaan kentikonetta ei ole ikävä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Osku
Liittynyt: 18 Jou 2017 Viestejä: 21
|
Lähetetty: To Syy 20, 2018 11:39 pm Viestin aihe: |
|
|
Onko tää foorumi todella näin kuollut? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
6.2vani
Liittynyt: 07 Mar 2009 Viestejä: 46 Paikkakunta: Ala-Temmes
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
TAp
Liittynyt: 22 Tou 2006 Viestejä: 60 Paikkakunta: Helsinki
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Osku
Liittynyt: 18 Jou 2017 Viestejä: 21
|
Lähetetty: La Syy 22, 2018 7:40 am Viestin aihe: |
|
|
Kiitos tiedoidta tuo 115 yllätti, siiryn sitten tuolle foorumille, mutta tuo on jo hyvä alku info. Aika rajoittava tuo teholukema kyllä on. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
m_pajula Site Admin
Liittynyt: 18 Maa 2006 Viestejä: 1561 Paikkakunta: hartola
|
Lähetetty: La Syy 29, 2018 10:15 am Viestin aihe: |
|
|
Osku kirjoitti: | Onko tää foorumi todella näin kuollut? |
alkaa tuntumaan että perinteisten keskustelufoorumien aika alkaa olla ohi. _________________ ..väärällä vuosikymmenellä syntynyt.. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
6.2vani
Liittynyt: 07 Mar 2009 Viestejä: 46 Paikkakunta: Ala-Temmes
|
Lähetetty: La Syy 29, 2018 11:37 am Viestin aihe: |
|
|
facepuukissa kö sitä nykyään ollaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
isoatlas
Liittynyt: 04 Hel 2007 Viestejä: 451 Paikkakunta: Suonenjoki
|
Lähetetty: Ma Lok 01, 2018 4:58 pm Viestin aihe: |
|
|
Siellä on aktiivisempaa...tämä foorumi on ollut aika hiljainen jo 10vuotta, tietenkin hiljentynyt lisää huomattavasti viime vuosina. _________________ Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport 4d Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Osku
Liittynyt: 18 Jou 2017 Viestejä: 21
|
Lähetetty: To Lok 11, 2018 9:27 pm Viestin aihe: |
|
|
Harmi toi toinen foorumi jossa nyt hengaillu on lian täynnä kaikkea väärän vuosituhannen kamaa ja paria sierraa lukuunottamatta ei sieläkään takatuuppari jengiä hirveesti ole.
Facebookissa en itse ole enkä mene.
Toiset foorumit on kuollu ja toiset porskuttaa ihan hyvin, tölkki foorumi rokkaa hyvin harmi jos Fordeilla ei ole vastaavaa. Onko muuten Jenkki foordeilla joku oma sivu? aattelen että jos tohon välikoppaan heittäs jenkki foordin askin ja perän jostain vakio vehkeestä tulis kerralla halpa ja kestävä. Perän tietenkin joutuu kaventaa ja kardaanin lyhentää. Joten aattelin että jos sellanen foorumi on niin voisin käydä sielä huutelemassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
isoatlas
Liittynyt: 04 Hel 2007 Viestejä: 451 Paikkakunta: Suonenjoki
|
Lähetetty: Pe Lok 12, 2018 9:49 pm Viestin aihe: |
|
|
Overdrive.fi on jenkkipainotteinen harrasreajoneuvofoorumi...siellä pyörii paljon kaikkia muitakin harrastavia.
Itsekkin vastustin vuosikausia facebookkia, mutta annoin periksi ihan vain sen takia kun siellä liikkuu niin paljon osia ja tavaraa niissä osto / myyntiryhmissä. _________________ Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport 4d Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65 |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|