Garage  Ohje   Haku   Käyttäjälista   Käyttäjäryhmät   Rekisteröidy   Käyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisään 

Kent 1600 kone

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    FinnishClassicFords Foorumin päävalikko -> Muutoskatsastus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
heksu



Liittynyt: 28 Hei 2016
Viestejä: 12

LähetäLähetetty: Ma Elo 01, 2016 5:29 am    Viestin aihe: Kent 1600 kone Vastaa lainaamalla viestiä

Moi..
Mun Triumph Spitfireen saa laittaa 1800 ja 85 hv koneen. Jos laitan siihen Capri GT 1600 koneen on käsittääkseni olemassa 82 hv malli..ja se kaverilla myynnissä oleva kone taitaa olla 82 hv. Tosin jossain muualla taas capri gt on 86 hv. Millä lapulla sen todistan. Vai meneekö se ihan 1600 Kent koneena. Mitäs niissä 1600 koneissa sitten on tehoa?

Nettiautosta vilkuilin että esim Kuusamossa on myynnissä Capri jossa on 1600 kone ja 72 hv..jossain 1600 tehoa on reilusti yli rajan. Kuusamon auton rekkarilla hain Trafilta tiedot ja siinä ei moottoritehoa ole mainittu ollenkaan.😊

Ei ole kyllä munkaan auton tehoa Trafitiedoissa mutta mallia ei ole valmistettu kuin yhdellä koneella😊.

Miten 1300 ja 1600 koneen erottaa toisistaan? Caprissa ei taida olla type 9 laatikkoa?

http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_Capri_1600_L
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
isoatlas



Liittynyt: 04 Hel 2007
Viestejä: 437
Paikkakunta: Suonenjoki

LähetäLähetetty: Ma Elo 01, 2016 4:28 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1600 kenttiä on useamman tehoista...tavalliset joissa 1-kurkkuinen kaasari ja valupakosarja, niin tehot pyörii siellä 70hv nurkilla ja gt / sport moottori joissa 2-kurkkuinen kaasari ja peltisarja, tehot n. 82 - 90...tehot vaihtelee hieman vuosimallien välillä ja riippuu myös siitä onko teho ilmoitettu SAE vai DIN hevosina....moottoreissa on myös muitakin eroja mm. männissä, nokassa ja venttiileissä.

Escort mk2 1600 kent on ainakin 84 hv kone, niin lukee omistajan käsikirjassa.

1100/1300 valumerkintä lohkon vasemmalla puolella päättyy AA ja 1600 päättyy yleensä BA, vanhemmissa päättyy DA....1600 lohko on myös n. 3cm korkeampi.

Mk3 Caprissa on vasta type9 laatikkoa, Sierran type9 käy kentin perään suoraan kun laittaa isolla boorilla olevan kytkinlevyn.
_________________
Escort 1300 -69
Escort 1300 > 2000 V6 Estate Automatic -74
Escort 1600 Sport 4d Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Sierra 2.8 GL -83
Torino Brougham -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
heksu



Liittynyt: 28 Hei 2016
Viestejä: 12

LähetäLähetetty: Ti Elo 02, 2016 9:23 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se lohko on 117M6015BA joka lienee "uudempaa" tuotantoa.

Onkohan tuosta lohkosta olemassa 82 hv versiota?

http://www.suomencaprit.fi/materiaali/tekniikka/rakenteelliset_erot_MK1-2.pdf

Onkohan nuo tehot tuossa DIN vai SAE tehoja vai mitä?

Katsastuskonttorille mennessä pitäisi olla vastaukset valmiina?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
isoatlas



Liittynyt: 04 Hel 2007
Viestejä: 437
Paikkakunta: Suonenjoki

LähetäLähetetty: Ti Elo 02, 2016 9:32 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No on vaikka 68hv versio Cortina mk3:ssa...ei muuta kun taunus/cortina rakenteelliset erot lapun kanssa konttorille ja sanot että se kone on lähtöisin cortinasta.

_________________
Escort 1300 -69
Escort 1300 > 2000 V6 Estate Automatic -74
Escort 1600 Sport 4d Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Sierra 2.8 GL -83
Torino Brougham -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
heksu



Liittynyt: 28 Hei 2016
Viestejä: 12

LähetäLähetetty: Ti Elo 02, 2016 10:29 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos...tohon vielä ruiskulla pensat..onkohan joku tehnyt? Taitaa saada samalla rahalla kuin uudet tupla weberit.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heksu



Liittynyt: 28 Hei 2016
Viestejä: 12

LähetäLähetetty: Pe Syy 08, 2017 8:43 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heksu kirjoitti:
Kiitos...tohon vielä ruiskulla pensat..onkohan joku tehnyt? Taitaa saada samalla rahalla kuin uudet tupla weberit.
jep nyt on ajettu jo aika kauan ruisku kentillä. Hyvin pelaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    FinnishClassicFords Foorumin päävalikko -> Muutoskatsastus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com
Theme xand created by spleen.