Garage  Ohje   Haku   Käyttäjälista   Käyttäjäryhmät   Rekisteröidy   Käyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisään 

OHC moottorikoodi

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    FinnishClassicFords Foorumin päävalikko -> Yleinen
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
The W



Liittynyt: 05 Huh 2006
Viestejä: 213
Paikkakunta: R-niemi

LähetäLähetetty: Su Tou 28, 2017 2:50 am    Viestin aihe: OHC moottorikoodi Vastaa lainaamalla viestiä

Mistä lienee peräisin EG alkuisella moottorikoodilla oleva 2.0 ohari? Onkohan kehityskelpoinen kampe?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAp



Liittynyt: 22 Tou 2006
Viestejä: 52
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Su Tou 28, 2017 8:27 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moi
Mistä kohtaa konetta tuo koodi on ???

EG varaosanumeroissa on saksalaisperäinen Capri

Moottorin takakorvassa, pakopuolella, on yleensä
lyötynä joku tyyppi, esim N tai NE jne.....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
isoatlas



Liittynyt: 04 Hel 2007
Viestejä: 437
Paikkakunta: Suonenjoki

LähetäLähetetty: Su Tou 28, 2017 11:20 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä kaikkien 2-litraisten koodi alkaa N kirjaimella...NEG on Taunuksen moottori.
_________________
Escort 1300 -69
Escort 1300 > 2000 V6 Estate Automatic -74
Escort 1600 Sport 4d Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Sierra 2.8 GL -83
Torino Brougham -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
The W



Liittynyt: 05 Huh 2006
Viestejä: 213
Paikkakunta: R-niemi

LähetäLähetetty: Ma Tou 29, 2017 10:16 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pakosarjan alapuolella stanssattuna sileään kohoumaan tuo teksti. Sileän kohdan alla valutekstinä 20. N-kirjainta en erottanut.
EG09598
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAp



Liittynyt: 22 Tou 2006
Viestejä: 52
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: Ti Tou 30, 2017 9:57 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo taitaa olla sarjanumero....

katsele sieltä moottorin takakorvan yläpinnasta, jotain pitää löytyä, vaikka heikosti näkyykin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
The W



Liittynyt: 05 Huh 2006
Viestejä: 213
Paikkakunta: R-niemi

LähetäLähetetty: Ti Tou 30, 2017 4:37 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitääpä tutkia tarkemmin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
The W



Liittynyt: 05 Huh 2006
Viestejä: 213
Paikkakunta: R-niemi

LähetäLähetetty: Ma Hei 03, 2017 10:16 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo elikkäs "hakatut" tekstit/numerot pakosarjan puoleisen korvakon etupuolella EG09598 ja saman puolen vaihteiston kiinnityskorvakossa vain kirjaimet NE.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
isoatlas



Liittynyt: 04 Hel 2007
Viestejä: 437
Paikkakunta: Suonenjoki

LähetäLähetetty: Ke Hei 05, 2017 1:46 pm    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

NE koodilla ovat olleet Escort mk1 ja Granada mk1 ja Granada mk2 -81 asti.
_________________
Escort 1300 -69
Escort 1300 > 2000 V6 Estate Automatic -74
Escort 1600 Sport 4d Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Sierra 2.8 GL -83
Torino Brougham -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
The W



Liittynyt: 05 Huh 2006
Viestejä: 213
Paikkakunta: R-niemi

LähetäLähetetty: To Hei 06, 2017 11:11 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ok. Kiitti tiedosta. Eli koskapa koneessa on peltiöljypohja niin imeisesti sitten Granadasta pois tuo masiina - RS2000:ssa kun lienee aina ollut alumiininen?

Muuten missä OHC koneilla varusteuissa Fordeissa on ollut aivan hiivatin iso vauhtipyörä ja sellainen n. senttiä vahva rautainen välilevy lohkon ja askin välillä - ikäänkuin saisi samaan lohkoon asennettua jonkin isomman vaihteiston?

Ja mistä vuosimalleista alkaen ja missä Fordin OHC koneisissa autoissa on siirrytty elektroniseen (Bosch) sytytykseen? Onko niissä erillinen sytkäyksikkö vaiko jakajassa kuten esim. MK2 Fiestassa/MK3 Escossa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
isoatlas



Liittynyt: 04 Hel 2007
Viestejä: 437
Paikkakunta: Suonenjoki

LähetäLähetetty: To Hei 06, 2017 11:57 am    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Transitissa on se iso vauhtipyörä 240mm kytkimellä, V6 kytkin käy siihen...itsellä yksi sellainen tuossa jemmassa ja suunnitellut että sen sorvaisi pienemmäksi ja siihen V6 hammaskehä, turbodieselin type9 sitten siihen perään...startin kanssa sitten täytyy soveltaa.

Kärjetön sytty tuli Granadaan -80luvun alussa ja Sierrassa se oli jo alusta -82 asti...erillinen boksi.
_________________
Escort 1300 -69
Escort 1300 > 2000 V6 Estate Automatic -74
Escort 1600 Sport 4d Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Sierra 2.8 GL -83
Torino Brougham -70
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    FinnishClassicFords Foorumin päävalikko -> Yleinen Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen,
Päivittänyt, Lurttinen www.phpbbsuomi.com
Theme xand created by spleen.